Fotografii de la statuia Inima Lui Iisus

Fotografii de la statuia Inima lui Iisus

În urmă cu doi ani, în 2011, pe muntele Gordon din Harghita (e între Odorheiu-Secuiesc și Praid) a fost ridicată cea mai mare statuie a Lui Iisus din Europa de Est. Denumită Inima Lui Iisus, statuia are o înălțime de aproximativ 22 de metri, e construită din fier și oțel inoxidabil, iar prețul ei de 200.000 de euro a fost plătit din donații strânse de primăria din comuna Lupeni.

Ca să ajungeți la ea trebuie să intrați în satul Bisericani (venind din spre Odorheiu-Secuiesc sunt cam 8km până acolo, iar din spre Praid cam 30). De acolo sunt indicatoare în permanență. Aveți de urcat cam 4km pe un drum pietruit (e o urcare puternică, dar drumul e bine consolidat și destul de lat – acești 4km pot fi făcuți cu orice mașină) și apoi ajungeți la poalele vârfului de unde puteți continua doar dacă aveți o mașină de off-road sau o luați pe jos pe poteca prin pădure.

Urcarea e destul de abruptă, dar nu o să vă facă probleme. Cam 20 de minute o să faceți până sus, iar priveliștea pe care o veți avea vă va lăsa fără cuvinte. Odată ajunși sus veți putea urca și în statuie până aproape de cap. Scările sunt metalice, în spirală, dar nu e foarte dificil să urcați. Merită să o faceți. Așa cum ziceam, priveliștea e una aparte.

Aveți grijă să nu vă prindă seară. E cam dificilă întoarcerea pe întuneric prin acea pădure. Am testat-o ieri. 🙂

5 comments
  1. Am vizitat chiar ieri 14 sept. 2019 această statuie, este un monument minunat ce merită a fi văzut dar pe timp bun şi astfel ca să nu te prindă noaptea . Adevărat că drumul este de câmp dar pietruit şi chiar fiind după o ploicică se poate circula, nu te împotmoleşti şi este numai bine că nu te prăfuieşte maşina din faţă. Dar tot atât de adevărat este faptul că de la ramificaţia drumului de piatră şi pămân de la şosea unde este un panou în limba maghiară, nimica nu te informează spre ce direcţie poţi merge. Aici erau nişte copii de vârste între 10-131 ani pe care i-am întrebat, nu ne-au dat nici un răspuns, doar au râs…Am luat-o întâmplător pe acea direcţie şi în cele din urmă am văzut dealul în depărtare şi statuia destul de mică de la acea distanţă de cca 5 km. Am urcat pe acel drum de pământ şi piatră până la un punct unde a dat de un loc îngust rău cu pantă mare unde maşina a patinat şi s-a încălzit f. tare lichidul de răcire, am ieşid cu greu de acolo şi apoi am lăst maşina să se răcească la poala dealului de unde începea o potecă directă prin pădure ce am străbătut-o pe jos în cca. 25 de minute. Dar pe ac. potecă de picior foarte abruptă făceai doi paşi înainte şi unul înapoi alunecând cu grohotişul format din pietre şi nisip cu pământ, ne mai ţineam de pietrele încrustate în pământ şi de rădăcini, este f. greu şi se recomandă bocanci de munte, dar greu merge şi cu alte încălţări dar nu cu pantofi…Ajunşi sus am admirat statuia şi priveliştea fiind o zi de toamnă frumoasă cu vizibilitate bună, am făcut poze şi am coborât pe drumul celor 14 opriri ale drumului crucii marcate cu pietroaie incrustate artistic cu chipul lui Iisus… Am ajuns la maşină pe care am găsit-o răcită şi în stare bună (ne jefuită fiind singura acolo), am ieşit la şoseaua asfaltată şi cu bine pe drum in Cristurul Secuiesc am ajuns la Sighişoara. Merită efortul şi chiar micile probleme întâmpinate pot fi considerate ca,”patimi” suportate pentru acest efort de al vedea pe Mântuitor aici sus în inima Ardealului. Cinste constructorilor şi sponsorilor… Sepoate ajunge cu orice maşină care are o gardă de sol normală de până la 14 cm. eu am fost cu un Logan, doar trebiue văzut nivelul lichidului de răcire şi temperatura lui, trebuiesc făcute mici popasuri de răcire pe drumul de pantă mare lung de cca, 4-5 km.