Eleganță și agilitate. Fotoreportaj în alb-negru cu noul Peugeot 308

N-am mulți ani, ai putea spune chiar că-s un puști, dar cred că în viață e tare important să te poți adapta rapid la mediul în care te afli. Să știi cum să porți un costum, dar și cum să-ți sufleci mânecile ca să faci diverse treburi prin casă. Să știi cum să vorbești cu un expert într-un domeniu, dar și cum să îi explici unui necunoscător o treabă complicată. Să știi când și cum să te comporți. Cred că-i tare important.

Așa e și cu noul Peugeot 308modelul premiat recent cu titlul de Mașina anului 2014 în Europa. A fost o onoare și plăcere pentru mine. E o mașină eleganță și agilă. O mașină care te poate plimba între întâlniri în oraș, dar care nu se va simți inferioară atunci când vrei să-ți iei familia și să mergeți cu toții undeva, la munte.

Eu am preluat mașina de la Eurial Otopeni ca o paranteză, vă invit să-i urmăriți și pe Facebook pentru că vor mai publica și alte fotografii pe care le-am realizat cu 308-ul zilele acestea – joi după-masa, cam pe la ora 17. Din Otopeni a trebuit să ajung în Piața Alba-Iulia la un eveniment și de acolo direct la Cinema Pro. Gândiți-vă că erau ore de vârf, 18-19. De îndată m-am suit la volan mi-am amintit de kilometrii pe care-i făcusem împreună și la începutul lunii decembrie, anul trecut. Puteți vedea aici fotografiile. Mi-am amintit că e o mașină agilă și care-ți permite să te strecori rapid prin oraș. Vă zic doar c-am ajuns la timp în ambele locuri și că s-au întors câțiva ochi pe stradă după mașină.

Noaptea următoare a fost scurtă. Am fotografiat până la 2 dimineața, iar la 4 trebuia să plec la drum. În situații de astea contează enorm mașina. Enorm. E important să te simți bine în ea, dar să nu te facă să te plictisești, să adormi. Am avut norocul să merg cu un 308 1.6l diesel și 115 cai putere. Împreună dau o putere suficientă mașinii și te cam înfinge în scaun la demarajele rapide. Te cam provoacă și-ți induce un condus mai sportiv, iar asta, așa cum ziceam, contează mult. Când pleci la drum obosit (bine, n-ar trebui să fie așa, dar sunt și situații din astea) n-ai nevoie de un partener care să te obosească și mai tare, ci de unul care să-ți facă plăcere.

Traseul pe care l-am făcut a fost următorul: București – Brașov – Praid – Odorheiu-Secuiesc (+ zonă) – Praid – Odorheiu-Secuiesc – Râșnov – Măgura – București. Parcă nu era și Măgura pe traseul obișnuit, nu? 🙂 Vă zic imediat și care-i rolul satului în tot traseul.

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-1

Fotografia asta am făcut-o în drum spre Praid. Înainte de Corund este platou mare, frumos ca peisaj și pe care sunt bocșe ale cărbunarilor. Am profitat și am intrat pe un drum de-al lor ca să fac primele fotografii.

Mi-a plăcut mult culoarea asta a mașinii. Arată în realitate exact ca-n poze, de asta am și ales să merg pe un fotoreportaj în alb-negru. Culoarea se cheamă Gri Artense.

Următoarele două fotografii sunt făcute la două zile distanță. Mașina era deja destul de murdară, dar culoarea pe care o are face ca asta să nu se vadă nici în realitate și nici în fotografii. Am cocoțat mașina pe câteva drumuri neasfaltate. N-am avut rețineri în a merge cu ea așa. Am văzut din primii metri că nu o zdruncină fiecare piatră întoarsă și că se ține bine și pe astfel de drumuri.

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-2 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-3

Și acum, până la povestea cu Măgura, să trecem la câteva detalii ale exteriorului și interiorului. Tocmai ele dau un aspect extrem de plăcut mașinii. Nu degeaba e mașina anului. Liniile exterioare sunt într-un mare fel. Botul e iar o combinație reușită între agresiv și elegant. Farurile la fel. Să-i privim întâi exteriorul.

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-5

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-4 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-7 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-8 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-9 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-6

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-10

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-11

Și acum să trecem la interior unde avem parte de unul dintre cele mai simple, elegante și frumoase borduri. Îmi amintesc că eram pe drum și ascultam Europa FM când am auzit în boxe: „Ești la volanului noului Peugeot 308, mașina anului în Europa…”, iar de aici mesajul continua pe ideea că s-a renunțat la toate elementele care are putea distrage atenția de la condus.

Bordul este mult mai simplificat. Display-ul i-Cockpit înglobează toate funcțiile care se regăseau înainte în butoane: clima, sistemul audio, setările mașinii, computerul de bord etc. Toate sunt în acest display LCD care se mișcă impecabil, arată bine și care e ușor de urmărit. Credeam c-o să-mi fie greu să mă obișnuiesc, dar mi-am dat seama apoi că e foarte util, iar în combinație cu comenzile de pe volan și indicatoarele de bord care sunt coborâte în așa fel încât să le vezi mult mai bine, experiența condusului devine mult mai plăcută.

Pur și simplu nu-ți mai este distrasă atenția de alte minuni din mașină. Ești tu și mașina. Te lași condus de senzații, cum zice motto-ul campaniei. Iată câteva imagini cu display-ul i-Cockpit.

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-29 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-33 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-32 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-31 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-30

Și acum să-i vedem interiorul complet. Eu mă declar fan absolut al lui! 🙂

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-12 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-13

fotografia mea preferată

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-14

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-15

Dar să vedem cum e interiorul și în timpul condusului. Nu-s neapărat adeptul condusului cu o singură mână pe volan și aia pe centrul lui în partea de sus. Știu că poate fi chiar periculos. Dar mi-a plăcut cum s-a văzut în fotografii. Cu ocazia asta mi-am mai dezvoltat abilitatea de a fotografia din mers în timp ce condus. E mai simplu decât pare. Dar aveți totuși grijă dacă vreți să încercați asta. 🙂

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-21 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-20 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-16

Fotografiile acestea au fost făcute în drumul spre satul Măgura din Piatra-Craiului. Ca să ajungeți acolo de la Brașov, spre exemplu, trebuie să urmați traseul Râșnov – Zărnești – Măgura. Până la ieșire din Zărnești e asfalt, iar de acolo e drum pietruit, dar care nu-i dificil de parcurs.

Cu ocazia asta am observat că 308-ul e foarte confortabil și atunci când drumul nu prea e de partea ta. N-am simțit bruscări sau o rigiditate foarte mare pe traseul ăsta. Și chiar erau câteva părți destul de denivelate.

Cât despre tot traseul să știți că e superb. Urci pe serpentine printr-o pădure splendidă, iar când ajungi sus ți se deschid munții în față. Trebuie doar să ai noroc să nu prinzi munții între nori cum i-am prins eu, deși chiar și așa sunt frumoși. Doar că nu-ți oferă spectacolul pe care îl oferă atunci când e senin.

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-17 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-18 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-28 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-26 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-27

Iar sus te întâlnești cu liniștea moartă. Auzi doar sunetul animalelor și al vântului. Oriunde ai privi vezi doar peisaje desprinse parcă din tablouri. Mai sunt câteva vile noi care nu se încadrează în peisaj, dar poți face abstracție de ele când vezi frumusețea întregii zone.

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-19

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-22

Iată și două peisaje surprinse tot aici. 🙂

fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-25 fotoreportaj-in-alb-negru-cu-noul-peugeot-308-23

A fost o călătorie frumoasă. O călătorie în care zău că m-am lăsat condus de senzații. Iar 308-ul are puterea de a-ți oferi senzații atunci când îl conduci. Așa cum ziceam și la început. E elegant și agil. Și tare plăcut la condus!

În total am făcut cam 1.200 de kilometri împreună, din care vreo 200 prin oraș și 400 în zonă de munte. Am predat mașina cu un consum mediu de 4.9l/100km. Un consum mic ținând cont traseul și condusul mai sportiv pe toată lungimea acestuia. Gândiți-vă numai la pornirile și opririle ad-hoc în diverse poziții și locuri pentru fotografii. 🙂

Chapeau, 308!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *