Zbor peste Transilvania: Transfăgărășan

Sâmbătă am urcat pentru a doua oară deasupra norilor în cadrul proiectului ”Zbor peste Transilvania”, de această dată peste o zonă dedicată masivelor muntoase, Țara Făgărașului, o zonă absolut superbă. Înainte de a vă povesti despre primul subiect vizat vreau să vă anunț că veți mai vedea fotografii atât din zborul acesta, cât și din cel precedent cu Brașov (seria a doua), Postăvaru, Munții Făgăraș, Țara Făgărașului, Forme ale pământului, Cetatea Făgărașului, Detalii din Munții Făgărașului, Lacurile de la Dumbrăvița și Poalele Munților Făgăraș.

În acest zbor am reușit să vedem și Transfăgărășanul, un loc absolut super, mai ales din aer! Am avut parte de o vreme extrem de bună, de o lumină plăcută și de un peisaj mirific pe toată durata zborului. Eu nu văzusem deloc Transfăgărășanul până în momentul zborului și ”inaugurarea” lui din aer a fost ca o uriașă supriză pentru mine! E foarte tare senzația din momentul în care vezi că din inima munților de peste 2000 de metri răsare un drum superb și un lac foarte frumos. Vă invit să citiți câteva detalii despre acest minunat traseu, preluate de pe Wikipedia.

Drumul construit peste Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România, care face parte din Carpații Meridionali, este un drum asfaltat care în apropierea tunelului de lîngă Lacul Bâlea, ajunge la altitudinea de 2042 m. Transfăgărășanul este situat pe locul al doilea ca altitudine în România după șoseaua Transalpina (DN67C) cu 2145 m din Munții Parâng, dar aceasta însă nu este asfaltată în totalitate.

Primul segment al Transfăgărășanului trece prin fața hidrocentralei de la Vidraru amplasată subteran în masivul Cetățuia. De aici, în apropierea cetății Poenari, drumul urcă pe serpentine și viaducte, trecând prin trei tunele mai scurte ajungând pe Barajul Vidraru, care cu ai lui 307 m leagă Munții Pleașa și Vidraru. Trecând barajul, drumul continuă în partea stângă de-al lungul lacului Vidraru pînă la începutul acestuia.

În continuare drumul începe să urce în serpentine, trecând pe la Cascada Capra, pînă la partea sudică al tunelului de la Capra la Bâlea Lac, unde cu o lungime de 887 m străbate Munții Făgăraș. Tunelul Bâlea, cel mai lung tunel din România, cu o înălțime de 4,4 m, 6 m lățime și un trotuar cu o lățime de 1 m, iluminat, dar neaerisit, face legătura cu partea nordică a Transfăgărășanului.

Proiectul ”Zbor peste Transilvania” este realizat de mine, Dragoș Asaftei împreună cu Kronfly.ro și Călin Manea, și poate fi urmărit prin RSS feed, aici pe blog sau pe rețelele de socializate, TwitterFacebook și Google+.

Zbor peste Transilvania: Transfăgărășan

Zbor peste Transilvania: Transfăgărășan

Zbor peste Transilvania: Transfăgărășan

Zbor peste Transilvania: Transfăgărășan

Zbor peste Transilvania: Transfăgărășan

Zbor peste Transilvania: Transfăgărășan

Zbor peste Transilvania: Transfăgărășan

9 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *