Fotografii de la Biz #SMSBucurești 2015

Social Media Summit București, eveniment organizat de Revista Biz, a ajuns anul acesta la cea de-a 4-a ediție. M-am bucurat mult să pot ajunge și-n acest an, a doua oară, la conferință. Țin minte că primele două ediții, cum încă nu eram venit în București, le-am urmărit citind mai toată ziua ce se scria pe hashtag-ul de pe Twitter. Îmi doream să fiu în sală și unul dintre gândurile pentru când urma să vin la București tocmai acesta era. Era bucuria că pot lua parte la mai multe astfel de evenimente de la care, eu unul, am plecat de fiecare dată mai motivat sau mai ordonat în ceea ce am de gând să fac.

Partea frumoasă e că evenimentele SMS nu se întâmlpă doar la București. Timișoara, Cluj-Napoca și Iași sunt orașe în care au mai avut loc ediții ale conferinței. Și pe lângă asta, în fiecare vară și iarnă, are loc Social Media Summer și Snow Camp la Pârâul Rece, pe Valea Prahovei, loc în care poți ajunge relativ ușor cam din orice parte a țării ai veni.

Și cred că-i o oportunitate mare să întâlnești oameni din domeniul tău, să cunoști oameni pe care-i urmărești, pe care-i apreciezi și să înveți de la ei. Să pui în aplicare ce-ai auzit și să pui umărul la dezvoltarea întregii nișe în care activezi.

Ediția din acest an a avut în centrul atenție transformările din social media și conținutul pe care-l producem pe aceste rețele. Apropo de conținut, mi-a rămas în gând ce-a spus Mugur Pătrașcu, Managing Partner iLeo, în prezentarea sa: „ne plângem că e conținut neinteresant pe rețelele sociale. Dar noi suntem cei care facem conținutul ăla. Dacă nu avem nimic de spus, nimic util de spus, mai bine să distribuim ceva interesant, decât să creăm conținut care să ne distragă atenția inutil.”

Și cred că e vorba în primul rând de controlul fiecăruia dintre noi și de modul în care vrem să ne facem treaba. Dacă o facem doar ca să fie făcută sau dacă urmărim să obținem și-un rezultatul bun. În prezentarea sa, Alexandru Negrea, Head of Facebook Dept. Spada, a adus în față cele mai vizibile mesaje publicate de branduri din diverse domenii în anul 2014. Concluzia a fost că prea puține dintre aceste mesaje au fost conținut creat de brandurile respective.

Am văzut multe meme-uri, printre mesajele cele mai populare, multe distribuiri ale unor clipuri/fotografii amuzante și, în foarte puține cazuri, conținut original sau obținut printr-o asociere „sănătoasă”. Și n-ar fi o treabă tare complicată, așa cum Alex a insistat pe toată durata prezentării venind cu multe sugestii de conținut util.

Iar fotografiile sunt cele care pot sta la baza acestui conținut. Nu-i complicat să angajezi un fotograf și să-ți facă o bază de imagini din localul tău, din jurul lui sau din orașul în care se află. Nici nu-i foarte scump. Și pe lângă asta, ai conținutul tău pe care nu-l mai are nimeni altcineva, reușind să te identifici mai ușor. Ori dacă nu vrei să angajezi un fotograf, poți cumpăra fotografiile de pe site-urile de stock, unde cu câțiva euro descarci suficiente fotografii cât să le poți folosi pentru conținut.

Dar probabil că aici mai e mult de lucru. „De ce să angajez un fotograf? Să-l plătesc ca să apese pe butonul ăla? Pot să fac și eu poze cu telefonul.” Încă mai e destul de auzită treaba asta. Doar că mi-ar plăcea ca cei care o zic să și acționeze în privința asta. Să facă fotografiile respective cu telefonul sau cu ce au ei la îndemână. Doar să facă. Pentru că poți obține cu telefonul niște fotografii extraordinare dacă ești atent cum le faci. Nu-i treabă complicată nici asta. Trebuie să vrei. La fel și cu un aparat compact. Calitatea e suficientă pentru comunicarea pe rețelele sociale.

Desigur, un fotograf îți poate aduce un plus calității. Dar până să vrei să faci asta, sunt suficiente și fotografiile făcute de tine. Atât timp cât identifici locul pe care-l promovezi cu câteva imagini… veridice.

Revenind, apropo de voință și treburi făcute atent, Cristian China Birta, bloggerul de pe primul loc din topul celor cu care au colaborat agențiile în 2013 și 2014, povestea la începutul prezentării sale despre o serie de lucruri de bun simț. Care ar trebui să existe, dar care lipsesc cu desăvârșire uneori. Răspunsul la mail-uri la timp, respectarea celorlalte părți ale conversației, comportamentul corect, civilizat față de ei. Dar despre ele pe larg găsiți la Cristi pe blog.

O altă veste bună ar fi că și Kooperativa 2.0, din care și eu fac parte, a ajuns în acest an pe locul al 5-lea în topul agențiilor cu care au lucrat bloggerii cel mai bine. Fain așa! 🙂

Tot ieri am aflat și despre Dark Social de la Cristian Manafu. Termen care descrie rețelele sociale „private”, precum: Whats App, Facebook Messenger, Tinder, Vibe ori SMS-ul până la urmă. Locul în care oamenii trimit către prietenii lor apropiați link-uri din tot felul de locuri, fotografii și așa mai departe. Procentul foarte mare al celor care fac treaba asta ar trebui să ne pună pe gânduri și să găsim o variantă în care să facem conținutul nostru mai ușor de „dat mai departe” și-n astfel de medii.

În continuare am să vă las cu o parte dintre fotografiile pe care le-am făcut ieri. Pe toate le puteți vedea pe pagina de Facebook.

foto-biz-sms-bucuresti-2015-2 foto-biz-sms-bucuresti-2015-4 foto-biz-sms-bucuresti-2015-5 foto-biz-sms-bucuresti-2015-7 foto-biz-sms-bucuresti-2015-9 foto-biz-sms-bucuresti-2015-12 foto-biz-sms-bucuresti-2015-14 foto-biz-sms-bucuresti-2015-15 foto-biz-sms-bucuresti-2015-16 foto-biz-sms-bucuresti-2015-19 foto-biz-sms-bucuresti-2015-20 foto-biz-sms-bucuresti-2015-22 foto-biz-sms-bucuresti-2015-23 foto-biz-sms-bucuresti-2015-30 foto-biz-sms-bucuresti-2015-33 foto-biz-sms-bucuresti-2015-34 foto-biz-sms-bucuresti-2015-35 foto-biz-sms-bucuresti-2015-38 foto-biz-sms-bucuresti-2015-40 foto-biz-sms-bucuresti-2015-41 foto-biz-sms-bucuresti-2015-45 foto-biz-sms-bucuresti-2015-46 foto-biz-sms-bucuresti-2015-50 foto-biz-sms-bucuresti-2015-55 foto-biz-sms-bucuresti-2015-59 foto-biz-sms-bucuresti-2015-61 foto-biz-sms-bucuresti-2015-63 foto-biz-sms-bucuresti-2015-66 foto-biz-sms-bucuresti-2015-68 foto-biz-sms-bucuresti-2015-70 foto-biz-sms-bucuresti-2015-75 foto-biz-sms-bucuresti-2015-78 foto-biz-sms-bucuresti-2015-81 foto-biz-sms-bucuresti-2015-85 foto-biz-sms-bucuresti-2015-86 foto-biz-sms-bucuresti-2015-90 foto-biz-sms-bucuresti-2015-92 foto-biz-sms-bucuresti-2015-95 foto-biz-sms-bucuresti-2015-97 foto-biz-sms-bucuresti-2015-98

3 comments
  1. Pingback: Irina
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *