Redescoperă România, Maramureș – Ziua 5

Am pășit din păcate pe ultima sută de metri a excursiei de redescoperire a României (mulțumesc Nikon România și SKIN Media pentru oportunitatea de a testa obiectivele 24-120 și 85 macro). Astăzi am călătorit alături de Adi, Corina și Ligia, am avut parte de un traseu foarte plăcut și, așa cum au spus și numele, de o companie foarte plăcută.

Chiar la miezul nopții am plecat să luăm lumină. Am ajuns astfel în satul Groși de lângă Baia-Mare unde, la o biserică, am avut ocazia de a vedea niște obiceiuri extrem de interesante.Exact la miezul nopții se strigă tineri de pe un deal pe altul, iar la semnalul fiecăruia se aprindeau focuri sau se aruncau artificii. A fost foarte plăcut.

Seara de înviere

După înviere ne-am întors direct la hotel pentru că peste 3 ore, la ora 5 dimineața, avea să plecăm către Mocănița, superbul tren din anul 1951. De la ora 9 am început o plimbare de 21 de kilometri dus și 21 întors pe malul Izei, direct din Vișeul de Sus. Plimbarea a fost foarte plăcută (poate puțin cam lungă), însă am avut ocazia de a vedea peisaje frumoase și de a mai ne odihni câte puțin după oboseala de peste noapte. La mijlocul călătoriei cu Mocănița am oprit pentru 2 ore. Locul era foarte frumos. La 21 de kilometri de stație am fost așteptați de aceleași persoane care se ocupau de Mocăniță cu diverse bunătățuri, bucurându-ne sufletele în același timp cu mulțumirea că am reușit, în sfârșit, să călătorim cu trenul de de mult.

Mocănița

De la trenul Mocănița am plecat direct către Cascada Cailor, cascadă aflată pe punctele de MAXIM interes de foarte mult timp. Din păcate nici de această dată nu am reușit să ajungem. Chiar și așa am făcut o plimbare cu telescaunul de jos până sus și invers, reușind să surprindem peisaje cu adevărat superbe. Acestea au avut nevoie însă de un sacrificiu, acela de a îndura temperatura foarte scăzută, vântul puternic și lapovița ce s-a stârnit brusc. Cam așa a fost a cincea zi #dinRomania. Ne mai auzim și mâine!

Telescaun

Urmăriți-ne pe Twitter sau pe bloguri pentru a afla ce mai facem în fiecare zi în excursia din Maramureș. Redescopera Romania este un proiect Petrom, susţinut de BCRDaciaRomtelecomParalela 45si Muzeul National al Taranului Roman. (more…)

12 comments
  1. Foarte frumoase imaginile. Ma bucur ca lumea apreciaza frumusetile zonei in care m-am nascut si am crescut (Moisei, Maramures).
    Apropo, Mocanita merge pe langa valea raului Vaser, nu al Izei.